0 - 30 V 4A VOLT AYARLANABİLİR GÜÇ KAYNAĞI

Gönderen Etiketler: zaman:
 Plaket  Boyut:   13.6cm x 6.5cm           




Bu resimleri yeni ekleyebildim, çünkü hem zamanım olmadı hem de biraz üşendiğimden oldu :)
Neyse bazı fotoğraflarda kutunun üstünde 3A olduğu yazıyor ve akım ayar potu var.Bunları görünce kafanız karışmasın.
Neden olduğuna gelince başka bir devre yapmıştım, o devre akım ayarlıydı.Sonra en ufak kısa devrede parçası yandığı için bezdirdi beni, bende onu söküp attım yerine bu devreyi yaptım, rahat ettim.Kısaca bu devrenin ön kısmına bakarak karar vermeyin devrenize göre yapın yapacaklarınızı.Ben 5 V çıkışıda koydum kendi devreme ekstradan.

Devreyi yaptım sorunsuz çalıştı.
Devrede gördüğünüz büyük dirençler 5W taş dirençlerdir, devredeki yerine göre küçük boyutlarda kalıyor.
İsteyen devreyi yeniden düzenleyebilir.
Bu devre için Voltmetre yapmak isteyen tıklasın.

Devre ile ilgili en önemli söylenecekler;
TIP 2N3055 transistörlere mutlaka soğutucu takılacak.
Devreye bağladığınız transformatör 4 A kaldırabilecek yoksa 4 A elde edemezsiniz.Trafo zarar görebilir.
  





Back to Top