7 ÇAKAR 1 DÜZ YANAR STOP LAMBA DEVRESİ

Gönderen Etiketler: zaman:






Devre şemasını ve baskı devresini koydum.Video da ekledim.Anlatılacak çok bir şey kalmadı. 2 adet yaptım.Devredeki Trimpotlarla yanma hızı ve süresi ayarlanabiliyor.İsteyen istediği gibi yaptıktan sonra onların yerine değerlerini ölçerek sabit direnç takabilir.

Önemli söyleceklerim:
              
               Devre orjinalinde TIP117 kullanılmış ben bulamadım.TIP147 ve TIP127 bulabildim onları kullandım.Fark nedir diye sorabilirsiniz.Amperleri farklı TIP 117 2 A, TIP127 5A,TIP147 12A,
Siz TIP127 kullanın daha iyi olur.Devre ısınmıyor genel olarak devre de onu kullanarak işi sağlama almış olursunuz.

                 Transistör PNP darlington ona dikkat edin.Herhangi bir PNP bağlamayın.

         Devreyi denerken bağlantıları yapıp çakacak diye beklemeyin çünkü enerji verdiğinde çalışmaya başlıyor.Yani siz bağlayıp en son lambayı takarsanız belkide çakıp düze geçmiştir.

                En son bağladığımız motorda devir yükseldikçe devre doğru çalışmadı çünkü voltaj yükseldi.Biz de bunu 7812 takarak çözdük bilginiz olsun.

NOT: Proteus 8.3 sp2 ile çizilmiştir.
























Back to Top